Thursday, April 12, 2018

Kebaikan dan kelebihan VIVIX Shaklee :)




Sebotol VIVIX Shaklee mengandungi 150ml dan warna VIVIX adalah cecair warna merah pekat. Dan rasanya masam manis kelat. Macam mana tu ya? Saya pun tak tak tahu nak terangkannya, sebab rasa kan sesuatu yang abstrak. Tapi macam tu la lebih kurang. 

Aynn dapat rasa VIvix ni bila balik kampung sebab ibu ayah Aynn memang setia consume VIVIX ni tau. Ibu Aynn memang suka mengemas rumah sebab suri rumah sepenuh masa kan, Mesti bosan bila tengok perabot kat tempat yang sama kan πŸ˜‰

Bayangkan Ibu Aynn dah berumur 50 tahun boleh mengemas bilik alihkan katil, perabot semua sorang-sorang. Bukan setakat bilik, ruang tamu sampai ke dapur ibu Aynn buat sendiri. SENDIRI! Haaaa.. Hebat tak tenaga ibu Aynn? Nampak tak effect awet muda tu? Aynn sendiri kagum tau! Kalau nak rasa, kenalah dapatkannya dan cuba sediri πŸ˜‰


Sebotol VIVIX boleh bertahan berapa lama?


Sebotol boleh tahan sebulan atau lebih bergantung pada cara penggunaan. Memang boleh tahan sampai sebulan malah ada yang hampir 2 bulan lamanya sebab pengambilannya pun sedikit sahaja iaitu sesudu teh sahaja. 
Walaupun ada di antara pelanggan Shaklee yang memang suka sangat amalkan sampai boleh habis sebotol Vivix tu dalam sehari, tapi seelok eloknya ikut cara makan atau minum yang disyorkan. Takut nanti badan terkejut ! Nanti tak rasa Shaklee effect tu jangan salahkan Shaklee sampai viral pulak tau. Ahakkks! πŸ˜†

Cara untuk makan VIVIX Shaklee?




Makan 1 sudu teh/kecil setiap pagi untuk kelebihan menjadi cergas bertenaga sepanjang hari. Makan selepas atau sebelum sarapan. Makan ikut sukatan dan makan secara konsisten 😁

VIVIX Shaklee ini juga boleh dibancuh dengan air. Yang lagi best, VIVIX Shaklee ni juga boleh dibuat masker sebelum tidur tau. Nampak tak banyak kegunaan lain selain telan macam tu je VIVIX ni 😏

Lepas makan Vivix, pastikan minum air dengan banyak. Kesemua produk Shaklee memerlukan kita minum air sebanyak 3 liter sehari.

Berapa banyak 3 liter tu? Bersamaan dengan 2 botol besar air mineral 1.5 liter. Atau bersamaan juga dengan 8 gelas besar air ;)

Jangan dedahkan botol pada suhu tinggi. Simpan dalam ruangan chiller peti sejuk. Jangan simpan dalam freezer tau. Nanti jadi aiskrim Vivix.

Goncang sebelum diminum. 1 botol Vivix tahan untuk pengambilan sehingga 2 bulan.

Elakkan minum minuman yang berkafein kerana kandungan kafein & tannin akan menganggu penyerapan nutrisi dengan sempurna seperti Milo, kopi, teh dan nescafe.


Keistimewaan VIVIX Shaklee

Campuran proprietari saintifik termaju kami adalah berasaskan anggur muscadine – salah satu buah-buahan semula jadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa. Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap polifenol yang ditemui dalam anggur lain. Tidak seperti anggur lain, muscadine mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat.

Shaklee memanfaatkan keberkesanan anggur muscadine ini ke dalam setiap botol Vivix menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk mendapatkan kepekatan yang tinggi dan mengekalkan bioaktif polifenol.

VIVIX Shaklee khasiat dia memang terbaik. Khasiat Vivix Shaklee ni disebabkan oleh bahan semulajadi yang digunakan!

Antara kesitimewaan VIVIX Shaklee adalah :

1) Memperbaiki DNA.

Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

2) Memperbaiki tenaga sel.


Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.
Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.


Kebaikan Vivix Shaklee

  • Menggalakan penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
  • Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
  • Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
  • Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
  • Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk - merawat azhameir
  • Membantu merawat penyakit parkinson
  • Membantu memulihkan penyakit strok - angin ahmar
  • Meningkatkan kesihatan imum badan
  • Menggalakan kesihatan keseluruhan

Bahan-bahan yang terkandung dalam VIVIX Shaklee

Aynn nak cerita pula mengenai bahan-bahan yang terkandung di dalam Vivix Shaklee. 

Terdapat 4 bahan utama yang membuatkan Vivix Shaklee begitu istimewa. 

4 bahan utama di dalam Vivix Shaklee adalah :

1. Anggur Muscadine dalam Vivix



Anggur Muscadine atau dalam melayunya dipanggil Anggur Muskat. Ini adalah anggur liar yang sangat istimewa kerana 

Satu daripada sumber terbaik antioksida dan mempunyai ciri-ciri anti-radang. 
Jika nak dibandingkan dengan anggur jenis lain, anggur muskat ni mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terbukti berfaedah untuk kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah dan membantu melambatkan proses penuaan. Anggur muskat ni juga mempunyai ciri-ciri untuk menghentikan bahan kimia yang menjadi penyebab kanser dan juga sebagai anti-virus serta anti-bakteria.

2. Purple Carrot



Purple Carrot merupakan sumber terbaik Vitamin A dan mengandungi phytochemical. Mengandungi anthocyanins iaitu antioksidan yang sangat mustajab.  Anthocyanins ni bertindak sebagai anti-radang, anti-mikrob dan anti-carcinogen yang membantu mengurangkan risiko penyakit jantung serta penyakit-penyakit kronik yang lain. Asid klorogenik yang ada dalam purple carrot ni bertanggungjawab mengurangkan paras gula dalam darah.

3. Elderberry




Nama saintifik bagi Elderberry ini ialah Sumbucus Nigra. Buah ni banyak tumbuh di kawasan Eropah, Amerika Utara, Asia dan Benua Inggeris. 

Elderberry ni sudah lama digunakan dikalangan pengamal perubatan tradisional. 
Kandungan Vitamin C yang tinggi di dalamnya membuatkan jus elderberry sangat bermanfaat dalam mengubati penyakit yang disebabkan oleh jangkita (infection) daripada virus dan bakteria. Selain itu juga, manfaat daripada jus elderberry ni ialah kemampuan untuk mencegah dan mengubati kanser mampu meningkatkan sistem imunisasi tubuh badan manusia, berupaya menurunkan kadar kolesterol untuk mencegah penyakit jantung, 
membantu mengatasi dan merawat masalah diabetes dan meningkatkan kesihatan jantung serta ginjal.

4. Japenese Knotweed



Dikenali dengan nama saintifiknya Polygonum Cuspidatum, adalah tumbuhan berasal dari asia. Ia juga ditemui di Amerika Utara dan Eropah. 

Knotweed Jepun ni adalah sumber komersial Resveratrol. Ia sering digunakan kerana manfaatnya untuk melambatkan proses penuaan, merendahkan paras kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet serta membantu dalam proses mengurangkan berat badan.


Siapa yang boleh ambil dan amalkan VIVIX Shaklee?


Vivix ni sebenarnya boleh je diambil oleh semua peringkat usia, kecuali bayi, kanak-kanak, mereka yang mengambil ubat warfarin dan mereka yang sedang mendapat rawatan kimoterapi. Bagi mereka yang ada masalah kesihatan seperti di bawah, adalah sangat disarankan untuk mengambil vivix.
  • Pesakit darah tinggi
  • Pesakit kolesterol tinggi
  • Pesakit ekzema
  • Pesakit resdung
  • Pesakit strok
  • Pesakit glaukoma
  • Pesakit Gout
  • Pesakit mati pucuk
  • Perokok
  • Pesakit kencing manis
  • Pesakit kanser
  • Pesakit jantung
  • Pesakit Alzheimer
  • Pesakit Arthritis
  • Orang nak awet muda
Pada sesetengah orang yang terfikir-fikir nak beli tu, saya cadangkan anda cuba sebotol dulu dan rasai kesan dan perbezaannya. Anda takkan rugi apa apa kerana kebaikannya yang mantap memang terkandung dalam Vivix. Saya sekeluarga dah rasai penangan Vivix Shaklee ini.

Testimoni VIVIX Shaklee






Nak dapatkan free consultation dan ESP dengan harga paling best?  Jom whatsapp sekarang ✌ 

6014 3323326 (EDY) / 6014 3323325 (AYNN)
Your Trusted Shaklee Indp. Distributor
#miannadebeaute #miannashaklee

Facebook : Mianna De Beaute
Instagram : @miannadebeaute 

1 comment: