Sunday, April 8, 2018

Sustained Release Vita-C Plus untuk kesihatan dan kecantikan kulit :)




Korang mesti dah biasa dengan nutrisi vitamin C ni kan? 

Masa Aynn kecik-kecik dulu, ibu ayah selalu beli  Vitamin C jenama Appeton dan Champs dekat klinik-klinik swasta. Ingat kan vitamin C tu? Macam-macam perisa ada. Paling femes prisa anggur dan oren! Lepas breakfast, sebelum pergi sekolah mesti ibu bagi kitorang 2 biji seorang tapi budak-budak degil macam Aynn kadang-kadang sehari tu sampai 10 biji bedal sebab sedap sangat! Masa tu mana fikir overdose ke apa. Ibu ayah dah bagi amaran pun buat tak faham sebab sedap! :D

Nak tau lebih lanjut berkenaan Vitamin C?

Vitamin C adalah vitamin penting yang larut air dan mempunyai pelbagai fungsi kepada tubuh, dengan fungsi utama sebagai antioksida yang baik. Ia juga memainkan peranan yang penting untuk menggalakkan kesihatan gigi, gusi, tulang dan secara umumnya, semua yang membentuk tubuh anda.
Keistimewaan Shaklee
Sustained Release Vita-C PlusTM adalah produk semula jadi yang diperolehi daripada ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.
Ia mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ini bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.
Diperkayakan dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin C, untuk meningkatkan lagi keberkesananya.


Di mana kita nak dapatkan nutrisi Vitamin C tanpa pengambilan suplemen tambahan?


Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg Vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan Vitamin C yang lengkap dlm masa 10 hari selepas buah itu ranum. 

Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan Vitamin C yang sedikit. Kandungan Vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.

Persoalannya :

Macam mana agaknyakita nak tahu usia buah yang kita makan tu. Dah berapa hari agaknya buah-buahan tersebut dipetik? Cukup ke dos vitamin c yang kita dapat dari buah-buahan untuk memenuhi keperluan badan?

Siapa yang sangat memerlukan Vitamin C?
- asap rokok memusnahkan vitamin C dengan cepat. perlukan vitamin C untuk membersih darah daripada logam berat dan untuk mengelakkan kerosakan buah pinggang


Antara kelebihan dan kebaikan Sustained Release Vita C Plus ni :

🍊Meransang pembentukan kolagen
🍊Menguatkan immune sistem
🍊Membantu mengekalkan kulit yang awet muda
🍊Mengatasi masalah insomnia
🍊Mencegah jangkitan penyakit mudah berjangkit seperti demam, flu
🍊Memperbaiki sistem pendarahan
🍊Merendahkan & mengawal masalah tekanan darah tinggi
🍊Mencerahkan kulit secara semula jadi
🍊Memberikan tenaga
🍊Membantu penyerapan iron
🍊Mengekalkan kolestrol yang sihat
🍊Meningkatkan metabolisme & membantu mengekalkan berat badan ideal
🍊Mengelakkan katarak
🍊Mengawal masalah kulit berminyak
🍊Mengecilkan pori muka
🍊Membantu melindungi badan dari radikal bebas
🍊Mengurangkan asid untuk pesakit gout
🍊Mengawal paras gula dalam darah


Cara consume VITA-C PLUS 🍊🍊(telan)

1 biji selepas breakfast
1 biji selepas dinner (kalau nak)

Kalau tak sihat cth demam / selsema / batuk boleh ambil 2 bj setiap 6 jam 😊. Ni saranan dari Nutritionist sendiri, utk boostkan immune system .

Boleh buat masker juga?

Vitamin C boleh buat sebagai masker juga. Caranya, pecahkan & hancur vitamin c, letak air sikit & sapu pada skin. Boleh pakai 10-15 minit, kemudian bilas bersih :) Rutin masker Vita C ni boleh diamalkan dalam 2 kali seminggu :)

Berminat untuk pertanyaan dan pembelian? Whatsapp👇


6014 3323326 (Edy) / 6014 3323325 (Aynn)

Your Trusted Shaklee Independent Distributor
(SID : 1286535)

Facebook : Nur Farahain Hamdani / Mianna De Beaute
Instagram : @farahamdani_edinoor / @miannadebeaute
























No comments:

Post a Comment